BEVRIJD JEZELF VAN EMO – EN STRESS-ETEN, OPTIMALISEER JE VETVERBRANDING

Verander samen met ons je LEVENSSTIJL in de plaats van het zoveelste onmogelijke dieet.

Schrijf je in voor onze ‘VERANDER JE LEVENSSTIJL-INFOAVOND’ op dinsdag 28 SEPTEMBER om 20u.

Tijdens deze infosessie verwelkomen we Christel Stevens. Christel is ingenieur in voeding en orthomoleculaire diëtiste. Daarnaast krijg je ook structuur, ondersteuning en wetenschappelijke informatie van ons mee.

Breng zowel je lichaam, geest als brein in balans. 🧠

Schrijf jullie in via 📩 email: [email protected] of 📞 Tel: 03 770 50 33

Tips om een gezond ontbijt te maken!

Gezond en milieuverantwoord eten start al bij de eerste maaltijd van de dag. Met een gezond ontbijt schiet je meteen uit de startblokken. Maar hoe pak je dat aan?

Ga voor granen

Je garandeert een vliegende start door een graanproduct in je ontbijt op te nemen. Kies bij voorkeur voor volkoren granen, bijvoorbeeld:

  • volkorenbrood
  • volkorenbeschuit
  • havermout
  • vezelrijke ontbijtgranen (ongesuikerd)
  • muesli (ongesuikerd)
  • granola (ongesuikerd)

Plantaardig doet je goed

Leg vooral plantaardig beleg op je boterhammen. Bijvoorbeeld:

  • fruit: banaan, aardbei, perzik, …
  • groenten: rauw, gegrild of als spread
  • notenpasta: bijvoorbeeld 100% pindakaas
  • peulvruchtenspread: bijvoorbeeld hummus

Of kies voor deze gezonde alternatieven:

  • eieren
  • cottagecheese
  • mozzarella
  • plattekaas
  • vis
  • (gebakken) kip- of kalkoenfilet

Minder vlees eten is beter voor het milieu. Beperk vlees eten daarom tot maximum 1 keer per dag. Zin in wat hesp of salami op je brood? Grijp er niet dagelijks naar: bewerkte vleeswaren zijn minder gezond.

Ga slim voor smaak

Twee plakken kaas op je brood: dat smaakt extra goed. Probeer het toch bij eentje te houden. Wil je wat meer smaak op je boterham? Ga dan voor gezonde smaakcombinaties zoals plattekaas met aardbeien of pindakaas met banaan.

Rustig aan met boter

Vervang die dikke laag boter op je brood door zachte margarine of minarine. Eén mespunt per snede brood is genoeg.

Vervang slim

Schud je wat ontbijtgranen, muesli of granola in je kommetje? Kies dan altijd voor de volkoren variant. En probeer alles zo min mogelijk te zoeten. Óók als je dat doet met zogenaamde ‘gezonde’ honing, agavesiroop of kokosbloesemsuiker. Hetzelfde geldt voor havermout- of andere pap. Voeg als alternatief vers seizoenfruit toe, en hou je in met chocolade. Ook noten, pitten of zaden zorgen voor extra smaak. Een handje gedroogde vruchten zoals rozijnen toevoegen kán, maar vers fruit is nog beter.

Melkproducten

Melkproducten zijn een gezonde aanvulling voor je ontbijt. Bij ontbijtgranen bijvoorbeeld:

  • melk, karnemelk of calciumverrijkte sojadrank
  • ongesuikerde melkproducten zoals yoghurt of plattekaas

Scoor met fruit

De kers op jouw ontbijttaart? Een grabbel in de fruitmand. Banaan en appel, sinaasappel en peer, aardbeien en passievruchten, … Keuze te over! Kies bij voorkeur voor seizoenfruit.

Bron. Gezondleven.be

Uw cookievoorkeuren

Cookies stellen ons in staat om informatie over u, uw voorkeuren of uw apparaat te verzamelen. Deze informatie is erg belangrijk om onze website beter te laten werken, extra functies en persoonlijke instellingen aan te bieden en je gepersonaliseerde advertenties te laten zien. Als je onze website bezoekt, willen we graag wat cookies op je apparaat plaatsen. Uiteraard respecteren wij uw recht op privacy en vragen wij eerst uw toestemming. Wil jij ook bijdragen aan de verbetering van onze website en genieten van een optimale surfervaring? Dan kun je hieronder aangeven welke categorieën cookies we op jouw apparaat kunnen plaatsen door de schuifregelaars op actief te zetten. Door op “Aanvaard alle cookies” te klikken, gaat u direct akkoord met alle categorieën. Makkelijk toch? Meer informatie over de verschillende categorieën vind je hieronder en in ons privacy- en cookiebeleid. Ook vind je een overzicht van alle derde partijen die via onze website cookies plaatsen.

Strikt noodzakelijke cookies

Deze cookies zijn nodig om onze website correct te laten werken en worden daarom zonder jouw toestemming geplaatst. We gebruiken ze bijvoorbeeld om uw privacy-instellingen te onthouden, u in staat te stellen in te loggen op onze website of om de toegang tot beveiligde delen van onze website te beschermen. Met deze cookies verzamelen wij geen persoonsgegevens en geven de verzamelde informatie nooit door aan derden. Klik op “Cookiedetails” voor een overzicht van alle strikt noodzakelijke cookies.

Functionele cookies

We bieden je graag extra functies en persoonlijke instellingen aan, zodat je de beste surfervaring hebt. Functionele cookies hebben ons al een heel eind geholpen. Ze stellen ons onder meer in staat uw taalvoorkeuren te onthouden en bijvoorbeeld uw cookievoorkeuren te onthouden. Helaas werken bepaalde functies van onze website niet zonder uw toestemming. Wil je een overzicht van alle functionele cookies die door ons en derde partijen worden geplaatst? Klik vervolgens op "Cookie-details".